Olha Bilyk

PhD,

Associate Professor

ORCID

Research Gate

Google Scholar

Scopus

WoS

 

Tab titlePublicationsCourses TaughtContacts

Associate Professor at English Philology Department, Foreign Languages Faculty, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk, Ukraine

Scientific Degrees:

PhD in Philology

Scientific and Professional Training:

Teacher Development Course at theWinter School organised within the framework of the “New Generation Teacher” (delivered jointly by the British Council Ukraine and the Ministry of Education and Scienc eUkraine), Kyiv, 2015.

Jagiellonian University, Kraków (November 2017)

Conducted the demolesson Teaching Listening: Purposes for Listening at the IV International Spring Symposium Inspiring Excellence in Teaching Languages, held at Alecu Russo Balti State University, Moldova (March 16-17, 2018).

Successfully completed Session Planning and Materials Development course (21-27 January 2018) and Trainer Development Winter School (16 – 21 January 2019) designed and delivered by the British Council Ukraine within the framework of the New Generation School Teacher project.

Business English: Basics (COURSERA)

Business English: Making Presentations (COURSERA)

Business English: Networking (COURSERA)

Web of Science
1. Bilyk, O. & Pyliachyk, N. (2018). Metaphorisation of BREXIT in modern political discourse. Advanced Education, 10, 118-126. DOI: 10.20535/2410-8286.127267 http://ae.fl.kpi.ua/article/view/127267
2. Trotsenko, O., Bilyk, O., & Pyliachyk, N. (2020). ICT AS A TOOL FOR REDUCING ANXIETY IN PRE-SERVICE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PRACTICUM. Information Technologies and Learning Tools, 78(4), 193–202. https://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.3135 https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3135

Scopus

1. Bilyk, O., Bylytsia, U., Doichyk, O., Ivanotchak, N., & Pyliachyk, N. (2022). COVID-19 metaphoric blends in media discourse. Studies about Languages / Kalbų studijos, 40, 17–33. http://doi.org/10.5755/j01.sal.1.40.30155 https://www.kalbos.ktu.lt/index.php/KStud/article/view/30155
2. Bystrov, Y., Bilyk, O., Ivanotchak, N., Malyshivska, I., & Pyliachyk, N. (2023). Visual, Auditory, and Verbal Modes of the Metaphor: A Case Study of the Miniseries "Chernobyl". Lublin Studies in Modern Languages and Literature, 47(1), 109-120. DOI:
http://dx.doi.org/10.17951/lsmll.2023.47.1.109-120 https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/14270

Фахові видання:
1. О. І. Білик, Н. Є. Пилячик. Особливості використання бінарних темпоральних опозицій у передвиборчому дискурсі. Прикарпатський вісник НТШ Слово. 4(48)-2018. С. 410-419 https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1151
2. Н. Є. Пилячик, О. І. Білик. Семантико-когнітивні особливості концепту ГРОЗА в англійській та українських мовах. Прикарпатський вісник НТШ Слово. 4(48)-2018. С. 67-75 https://pvntsh.nung.edu.ua/index.php/word/article/view/1113
3. Брич Р., Білик О. Лексичні засоби об’єктивації концепту FASHION у романі Лорен Вайсбергер “The Devil Wears Prada” Вчені записки Таврійського Національного Університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Том 30 (69) No 3 Ч. 1. 2019. С. 102-106. (Index Copernicus International (Республіка Польща)) https://philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2019/3_2019/part_1/21.pdf
4. Білик О. І., Гернер Ю. І. (2020). Особливості відтворення стилістичних засобів та реалій роману Арундаті Рой «Міністерство граничного щастя» в українському перекладі. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації, Том 31 (70), No 2, Ч. 2, 29-34. (Index Copernicus International (Республіка Польща) http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2020/2_2020/part_2/8.pdf
5. Bilyk O. I., Ivanotchak N. I., Pyliachyk N. Ye. Metaphorical presentation of future in the American election discourse. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 32 (71). No 5, 2021.Частина 1. С. 97-102. http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/5_2021/part_1/19.pdf
6. Малишівська І., Білик О., Пилячик Н. «Амстердам» Ієна Мак’юена в контексті екфрастичного дискурсу. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного університету ім. І. Франка. 2022. Вип 51. Т. 2. С. 315–321. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/51-49 http://www.aphn-journal.in.ua/archive/51_2022/49.pdf
7. Bilyk O., Malyshivska I., Pyliachyk N. Lexical, structural and semantic peсuliarities of the terminology in H. G. Wells’ novel "The Time Machine". Вісник Житомирського державногоуніверситету імені Івана Франка. Філологічні науки: науковий журнал. Житомир: Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2022. Вип. 2 (97). С. 53-60. DOI: https://doi.org/10.35433/philology.2(97).2022.53-60 http://philology.visnyk.zu.edu.ua/article/view/266290
8. BilykO., MalyshivskaI. and PyliachykN. 2023. Ways of Engaging First-Year Students in Discussions Through Small Group Work. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 10, 1 (Apr. 2023), 76-86. DOI:https://doi.org/10.15330/jpnu.10.1.76-86.
https://journals.pnu.edu.ua/index.php/jpnu/article/view/6722
9. Bilyk O., Ivanotchak N., Malyshivska I., Pyliachyk N. The Concept of CHORNOBYL in a Multimodal Framework. Закарпатські філологічні студії. Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 27 (Том 1). С. 75-81.DOI https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.27.1.13 http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/index.php/27-1-2023

Practical Course of English for the2nd and 3rd  year students

Practical Grammar for the2ndyear students

Practical Phonetics for the 1st year students

Methods of Teaching English as a Foreign Language for the 3rd year students

Self-Study

Self-Study PCE 2nd year

Self-Study PG 2nd year

Self-Study PPh 1st year

Self-Study PCE 3 year