Volodymyr Goshylyk

PhD in Philology,

Associate Professor

 

<strong>Profile</strong><strong>Courses Taught</strong><strong>Publications</strong><strong>Contacts</strong>

Research Interests: Semantic Syntax, Cognitive Linguistics, Discourse Analysis, Theory and Practice of Intercultural Communication, Pragmatics, Country Studies, Linguistic Country Studies, Methods of Foreign Language Teaching, ICT, Distant Studies, Critical Thinking, Information Literacy, Academic Integrity, Sustainable Development Issues

Additional Information: The number of published works – 78, including 61 articles, 1 collective monograph, 16 manuals (1 approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine). The scientific supervisor of students’ diploma projects and master’s theses. The principal supervisor of 3 PhD students (2 theses defended). Postdoctoral Thesis – “The Category of Time in the Cognitive and Discursive Dimensions of the Unrelated Languages (on the Material of Ukrainian and English)”

Professional Training:

  • Coursera Platform Course “The Sustainable Development Goals – A global, transdisciplinary vision for the future” by Prof. Katherine Richardson, Sustainability Science Centre, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark (2020);
  • 5 weeks of blended learning for “Very Verified: A Course on Media Literacy” by the US Embassy, Ministry of Education and Science of Ukraine and International Educational Organization IREX, Ivano-Frankivsk, Ukraine (2019);
  • 30-hour Session Planning and Materials Development Course within the framework of the New Generation School Teacher Project by Ministry of Education and Science of Ukraine and British Council Ukraine, Lviv, Ukraine (21-27 January 2018);
  • Academic Mobility, Karl-Franzens-Universität Graz, Graz, Austria (2015);
  • Academic Mobility, Jagiellonian University, Krakow, Poland (2013);
  • Academic Mobility, Institute of Foreign Philology, National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv, Ukraine (2012);
  • TEFL Training Course “Professional Development” by Dr. Martha Kuchar, Fulbright Professor, Foreign Languages Faculty, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Ivano-Frankivsk, Ukraine (2010).

Membership:

  • US National Association for Media Literacy Education (since 2020);
  • NGO “Sustainable Development Landmarks” (Cofounder and Director; since 2019);
  • The Ukrainian Association of Teachers of Foreign Languages (since 2018);
  • NGO “Centre for Communication Research” (Cofounder; since 2017);
  • Polish Association of Cognitive Linguistics (since 2015);
  • The Ukrainian Association of Cognitive Linguistics and Poetics (since 2011);
  • TESOL-Ukraine (since 2002).

  • “Practical Course of English” for the 3rd and 4th year students
  • “Developing Intercultural Competence” for the 4th year students
  • “ICT in Learning and Teaching English” for the 4th year students
  • “Linguistic Country Studies” for the 4th year students
  • “Pragmatics” for the 4th year students (2009-2017)
  • “Intercultural Communication Studies” for the 5th year students (2009-2013)
  • “American and British Country Studies” for the 5th year students (2006-2013)

  • British Mass Media : Навчально-методичний посібник для студентів III курсу / Телегіна Н.І., Гошилик В.Б. – Івано-Франківськ, 2007. – 62 с. – Англ. мовою.
  • Гошилик В.Б. Лінгвокраїнознавство : Навчально-методичний посібник / В.Б. Гошилик. – Івано-Франківськ, 2007. – 64 с.
  • A Glossary of Intercultural Communication / Ed. by Goshylyk V.B., Goshylyk N.S. – Ivano-Frankivsk, 2010. – 64 p.
  • Предикат у структурі речення. – Київ – Івано-Франківськ – Варшава: Вид-во Прикарпатського нац. ун-ту ім. В. Стефаника, 2010. – 430 с. – 22 д.а. [Авторський текст: Стійка дієслівно-іменна сполука як аналітичний дієслівний предикат]
  • Гошилик В.Б. Методичні рекомендації щодо проведення проміжного та підсумкового контролю у викладанні англійської мови на факультеті іноземних мов / В.Б. Гошилик, Т.В. Скібіцька. – Івано-Франківськ, 2011. – 48 с. – Англ. мовою.
  • Story Retelling : Збірник текстів для переказів для студентів ІІІ курсу англійського відділення / уклад. Гошилик В.Б., Мінцис Е.Є., Гошилик Н.С., Мінцис Ю.Б. – Івано-Франківськ, 2011. – 60 с. – Англ. мовою.
  • British and American National Symbols in the EFL Classroom: Навчальний посібник. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Івано-Франківськ, 2012. – 120 с. – [DVD-ROM]. – Англ. мовою.
  • Гошилик В.Б., Гошилик Н.С. Films and Short Videos in the EFL Classroom : Travelling, Cinema, Education, Art / Володимир Гошилик, Наталія Гошилик. – Івано-Франківськ : НАІР, 2013. – 112 с. – 2 електрон. опт. диски (DVD-ROM). – Англ. мовою. (З грифом МОН)
  • Гошилик В.Б. До проблеми когнітивно-дискурсивного опису граматичної категорії часу / В.Б. Гошилик // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство) : збірник наукових праць / [гол. ред. Н.Л. Іваницька]. – Вінниця : ТОВ «Фірма «Планер», 2013. – С. 19-23.
  • Гошилык В.Б. Предконцептуальный и концептуальный уровни восприятия времени / В.Б. Гошилык, Н.С. Гошилык // Лингвистика XXI века : сб. науч. ст. : к 65-летнему юбилею проф. В.А. Масловой / соред. В.В. Колесов, М.В. Пименова, В.И. Теркулов. – М. : Флинта, 2014. – С. 472-480.
  • Гошилык В.Б. Темпус, таксис, хронос : когнитивные параметры соотношения / В.Б. Гошилык, Н.С. Гошилык // Когнитивные исследования языка / Гл. ред. серии Н.Н. Болдырев. Вып. XVIII : Язык, познание, культура : Методология когнитивных исследований : материалы Международного конгресса по когнитивной лингвистике. 22-24 мая 2014 года / Отв. ред. вып. Е.И. Голованова. – М. : Ин-т языкознания РАН; Тамбов : Изд. дом ТГУ им. Г.Р. Державина; Челябинск : Изд-во Челяб. гос. ун-та, 2014. – С. 302-304.
  • Goshylyk V. The Grammaticalization of the English Analytical Future Tense Forms / V. Goshylyk // The Book of Abstracts of The 12th Conference of the European Society for the Study of English, 29 August – 2 September 2014, Pavol Jozef Šafárik University in Košice, Slovakia / Ed. by Tim Caudery, Zuzana Naďová and Slávka Tomaščíková. – Košice : The Slovak Association for the Study of English, 2014. – P. 124.
  • Гошилык В.Б. Концептуальные характеристики восприятия времени / В.Б. Гошилык // Мир языков : ракурс и перспектива : Материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22 апреля 2015 г. В 7 т. – Т. 7 / отв. ред. Н.Н. Нижнева. – Минск : БГУ, 2015. – С. 17-23.
  • Гошилык В.Б. Способы и локализация действия в темпоральной метафоре TIME IS SPACE / В.Б. Гошилык, Н.С. Гошилык // Мир языков : ракурс и перспектива : Материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22 апреля 2016 г. В 3 т. – Т. 2 / отв. ред. Н.Н. Нижнева. – Минск : БГУ, 2016. – С. 13-15.
  • Goshylyk, V., Artysh, O. (2020). Teaching National Symbols Through Films in the EFL Classroom. European Journal of Humanities and Social Sciences. Vol. 3. Vienna: Premier Publishing s.r.o. P. 84-87.
  • Shapoval, I., Goshylyk, V. (2020). The Cognitive-Semantic Differentiation of the Optative Utterances in Modern English. European Journal of Humanities and Social Sciences. Vol. 3. Vienna: Premier Publishing s.r.o. P. 59-62.
  • Kholiavko, N., Medina, T., Goshylyk, V. (2020). Areas of the Modernization of the Lithuanian Higher Education System: A Case for Ukraine. Studies in Comparative Education. № 1 (39). P. 14-25.